Sabtu, 12 September 2015

Kerja Sambilan Part Time Penterjemah Online

Kerja Sambilan Part Time Penterjemah Online. Kerja sambilan online tanslator ini salah satu peluang untuk kerja dari rumah selain laman web job dirumah. Lebih tepat lagi kerja sebagai penterjemah bebas dari rumah untuk syarikat-syarikat tempatan dan antarabangsa. Bekerja mengikut jadual anda sendiri, dari rumah anda sendiri dan dapat bayaran dalam Ringgit dan US Dollar.

Kerja Sambilan Part Time Penterjemah


kerja sambilan part time penterjemah

Kerja sebagai penterjemah ni misalnya menukar satu bahasa ke bahasa lain. Terdapat banyak jenis kerja translator yang boleh anda buat antaranya yang paling banyak permintaan adalah :
  1. menterjemah laman web,
  2. blog – blog,
  3. kandungan e-mel,
  4. kandungan laman sosial seperti Twitter, Facebook, Instagram dll…,
  5. sari kata video,
  6. dokumen perniagaan,
  7. pendidikan,
  8. perundangan dan
  9. perubatan.
Tapi bukan itu sahaja, pada masa sekarang ada banyak permintaan untuk menterjemah kandungan bagi aplikasi telefon pintar, pengiklanan, permainan video dan banyak lagi.

Kerja sambilan atau part time ini anda boleh jalankan di rumah tak kisahlah anda pelajar yang masih belajar sekalipun. Bayaran yang anda akan terima adalah dalam USD.

Translator biasanya dibayar berdasarkan kadar jumlah perkataan, dari USD$0.03 – USD$0.15 sen tiap perkataan. Dokumen biasa mungkin mempunyai sekurang-kurangnya 500 patah perkataan, dengan mudah boleh memberi anda bayaran antara USD$15.00 hingga USD$75.00 tiap projek.

Kalau berdasarkan pada tukaran matawang sekarang, anda mampu mendapat antara RM57 – RM285 bagi setiap job yang anda lakukan. Harga untuk menterjemah sebuah laman web adalah lebih kurang USD$500 atau RM1900 bergantung kepada berapa banyak perkataan.

Anda yang tentukan sendiri berapa banyak yang anda ingin dapat setiap bulan, lebih banyak projek yang anda buat lebih banyak duit anda dapat. Freelancer yang berjaya boleh mendapat pendapatan sehingga USD$100,000 setahun.

Cara Mohon Kerja Sambilan Translator

Ia adalah sama seperti memohon mana-mana kerja lain. Dengan panduan kerja translator anda akan diberikan ribuan senarai syarikat – syarikat dan agensi translator seperti alamat, nombor telefon, e-mel dan laman web.

Kemudian anda hubungi mereka menggunakan maklumat tersebut, dan hantar resume anda kepada mereka. Sesetengah syarikat mempunyai sistem permohonan mereka sendiri di mana apa yang anda perlu lakukan adalah mengisi borang.

Sangat mudah, jika anda pernah menghantar permohonan apa – apa pekerjaan sebelum ini anda pasti boleh menghantar permohonan untuk kerja translator tanpa masalah. Selepas anda dapat senarai syarikat anda boleh terus hantar resume kepada mereka dengan percuma.

Dengan menggunakan panduan kerja translator anda akan automatik menjadi ahli yang berdaftar. Anda akan di ajar cara nak mohon kerja dari rumah sebagai translator.

Macam Mana Nak Mula Kerja Online Translator

Ok ini langkah-langkahnya:

Bila anda mendapat akses ke laman ahli, apa yang anda perlu lakukan adalah ikuti langkah yang di beri. Panduan ini adalah straight to the point, dari mula hingga akhir hanya akan tunjukan kepada anda cara dan kaedah yang perlu anda lakukan.

Langkah 1: Buat Pendaftaran

Anda dapatkan akses ahli ke “Direktori Kerja Translator” dan kami akan aktifkan akses anda ke laman ahli dan direktori.

Langkah 2: Mohon Kerja

Anda ikuti panduan ringkas yang kami sediakan, imbas direktori kami untuk senarai lengkap syarikat dan agensi translator dan hantar resume anda untuk memohon.

Langkah 3: Terima Bayaran

Bila anda dapat job, buat dan selesaikan projek tersebut. Kemudian anda akan terima bayaran untuk kerja yang sudah anda siapkan.

Secara keseluruhannya, kerja sambilan part time sebagai translator online adalah memerlukan panduan yang betul. Anda perlu dapatkan panduan direktori kerja sambilan menterjemah melalui saluran yang betul.

Akses panduan dan direktori kerja translator sekarang --> Akses disini





EmoticonEmoticon